Aanvullende tuning opties.
Stage 1 tuning
Onze stage 1 tuning garandeert optimale duurzaamheid en betere prestaties. Een verhoogd koppel geeft de bestuurder een aanzienlijk betere motorrespons en garandeert een compleet nieuwe rijervaring.
Stage 2 tuning
Bij een stage 2 tuning gaan we nog een stapje verder dan bij stage 1. Stage 2 tuning vereist te allen tijde dat uw uitlaat aangepast zal moeten worden, denk hierbij aan het legen van uw roetfilter en katalysator bij diesel motoren, en enkel de katalysator bij benzine motoren. Ook kan er een downpipe gemonteerd worden, dit betreft een open gevormde buis die op de plaats zal komen waar origineel het filter gemonteerd zit.
EGR Uitschakelen
Bij een storing aan het EGR systeem (Uitlaatgas recirculatie klep), zit in de meeste gevallen de EGR verstopt. De klep in de EGR kan dan niet meer vrijuit bewegen. Softwarematig kan de EGR klep dan worden uitgeschreven. Met de bijbehorende foutcodes.
Roetfilter uitschrijven
Een verstopt roetfilter zal het voertuig in de zogenaamde "noodloop" zetten. Dit zult u merken aan minder vermogen, en het motormanagement lampje dat gaat branden in uw teller. Uitschrijven van het roetfilter is dan een optie. Hierbij moet altijd het filter leeg gemaakt worden, Of een downpipe worden gemonteerd.
Katalysator en Lambdasonde uitschrijven
De katalysator kan ook verstopt raken, hierdoor zal ook uw voertuig in de "noodloop" treden. Een optie is dan om de katalysator softwarematig uit te schrijven, waarbij ook de Lambdasonde sensoren worden weggeschreven. De katalysator zal dan leeg moeten worden gemaakt.
NOx sensor deactiveren
Naast de lambdasonde kennen we ook nog de NOx sensor. Deze sensor zit na de katalysator en wil nog wel eens voor storingen zorgen. Het softwarematig uitschrijven van de sensor is dan een oplossing.
Foutcodes permanent verwijderen
Soms kunnen zinloze foutcodes het "storings lampje" activeren. Foutcodes kunnen permanent via software worden gedeactiveerd en zijn daarna zelfs niet meer op diagnoseapparatuur zichtbaar.
Start/Stop permanent uitschakelen
Het Start/Stop systeem is permanent uit te schakelen, waardoor de motor nooit meer automatisch uitschakelt. En u de functie niet meer met een druk op de knop hoeft uit te schakelen.
Maximale snelheid begrenzer
Iedere auto is begrensd op maximaal 250 km/u. Deze begrenzing kan softwarematig worden verwijderd, waardoor u dus harder dan 250 km/u kan rijden mits natuurlijk uw auto überhaupt zo hard kan.
Vlinderklep deactiveren
Bij een storing aan de vlinderklep, ook wel wervelklep genoemd, met bijvoorbeeld foutcode P2015 zal het "storing lampje" gaan branden. Deze klep kan softwarematig gedeactiveerd worden. Dit kan een dure reparatie schelen.
Versnellingsbak tuning
De meeste automatische versnellingsbakken kunnen ook getuned worden, hiervoor is ook vaak een "stage 1 en stage 2" beschikbaar. Bij gevallen waar het vermogen zo dus danig toeneemt, is het zelfs sterk aan te raden.
Pops and Bangs
Bij Pops and Bangs komen er luide knallen uit de uitlaat wanneer het gaspedaal losgelaten wordt, bijvoorbeeld met schakelen. De brandstof ontploft vervolgens in de uitlaat. Dit zorgt voor het knallende geluid. Dit kan bij veel auto's geprogrammeerd worden, en enkel bij benzine voertuigen.
Launch Control
Launch Control is een softwarematige aanpassing voor voertuigen die de bestuurder in staat brengt om op de snelst mogelijke manier weg te rijden vanuit stilstand.
Adblue deactiveren
Het Adblue systeem kan volledig worden gedeactiveerd. Het voertuig verbruikt dan geen Adblue meer, dit biedt ook een grote uitkomst bij een defecte Adblue pomp waarvan de reparaties zeer prijzig zijn.
Cilinderuitschakeling deactiveren
Cilinderuitschakeling komt steeds vaker voor bij moderne motoren. Het voertuig zal dan de helft van zijn cilinders tijdelijk uitzetten. Niet iedereen ervaart dit als prettig, daarom kan AutoChipper deze functie deactiveren.
Terug naar origineel
Indien uw voertuig reeds voorzien is van een chiptuning, en u wilt graag de originele software weer terug geplaatst hebben. Dan kan AutoChipper zelfs zonder een aangeleverde backup, de software naar origineel herstellen.
Koude start problemen
Wanneer u bij de koude start van een voertuig hindernis ondervindt. Dan zijn er bij bepaalde type motoren, softwarematige aanpassingen mogelijk. Die deze problemen kunnen verhelpen.
Warme start problemen
In het geval van hindernissen bij de start van een warme motor. Kunnen ook hier bij bepaalde motoren deze klachten softwarematig worden opgelost.
Uitlaat klep aanpassing
Er zijn voertuigen standaard geleverd met een kleppensysteem, of achteraf gemonteerde uitlaatsystemen met kleppen. Deze kunnen in enkele gevallen aangepast worden.
Tuning in iedere rijmodus
In het geval dat uw voertuig verschillende rijstanden heeft, zult u in alle standen een vermogenstoename ondervinden. Uiteraard wel met behoudt van de betreffende functionaliteit van de rijmodus.
Contact
U kunt ons het snelste bereiken door telefonisch contact op te nemen.
06 58 82 40 88
info@autochipper.nl
© 2024 Autochipper. Alle rechten voorbehouden.